Hyundai i30cw – ľudové kombi

Autor: Martin Oprendek | 18.7.2011 o 18:02 | (upravené 20.7.2011 o 13:21) Karma článku: 8,68 | Prečítané:  3204x

Po skúške malej i10 som mal možnosť otestovať čosi väčšie a to najpredávanejší model automobilky Hyundai v Európe. Model i30 vo verzii CW (crossover wagon) , po našom  - niečo na štýl kombi.

Krátka verzia na mňa po „fejslifte" spravila dojem , oku lahodiace línie , pekné plastové rozšírenie prahov , športový look prednej masky. Ja som ale dostal k testu verziu CW. Nie som veľkým fanúšikom kombi verzií áut, kde sa po väčšine roka vozí „len vzduch", a zároveň je na zadných sedadlách veľmi málo miesta. I30cw na to šla kúsok ináč , na úkor batožinového priestoru zväčšila pohodlie pasažierov na zadných sedadlách. Kufru ale zostalo 415litrov a po sklopení sedadiel do roviny dodávkových 1395litra. Tu som ale trošičku skeptický, keďže Slovenský národ sa asi každý týždeň niekam sťahuje , ináč si neviem vysvetliť poznámky typu malý od majiteľov Oktávií prvej generácie - 528litra. Čo z toho , že je v nej na zadných sedadlách fakt málo miesta. Nakladacia hrana kufra i30tky je v rozumnej výške a nie je problém dotiahnuť aj na koniec batožinového priestoru. Už chápem prečo má kolega v najnovšej Oktávii (síce sedan), v kufri v sieťke dáždnik :-) . Je to preňho určite dobrý pomocník pri „lovení" batožiny. Ale nie len kufrom je auto autom.

Hyundai i30cw

Bočné línie auta neurazia.

Pohľad z predu

Predná časť automobilu. Fejsliftnutá predná časť pridáva autu agresívnejší , športovejší dizajn.

Auto som dostal v letnej edícii (Spring edition Smart pack), ktorá trošičku znížila cenu a zväčšila výbavu. Tie sú dve a to Spring edition a drahšia Spring edition Smart pack. Rozdiel je v niekoľkých prvkoch ako kľučky a spätné zrkadlá v sivej alebo vo farbe vozidla, manuálna alebo automatická klimatizácia prípadne elektrické ovládanie len predných prípadne vo vyššej verzii aj zadných okien. Z komfortných prvkov má vyššia verzia pohodlné ovládanie rádia na volante. S jeho výkonom a kvalitou som bol spokojný rovnako ako pri i10tke , nechýbal ani USB port. Ďalším prvkom , ktorý ma potešil boli parkovacie senzory, cítim sa síce na dosť dobrého vodiča , ale pri prechode z i10 mi padli vhod. Taktiež si myslím ,že padnú vhod ľuďom , ktorý zvyknú sem tam trafiť výfuk o vyvýšený obrubník - testované senzory upozornia.

Pohľad

Náhľad na miesto vodiča

Interiér auta pôsobí slušným dojmom a nie je mu čo vytknúť. Kožou potiahnutý volant je príjemný na dotyk. Budíky prehľadné , ich intenzita sa dá pekne na noc znižovať pre vyšší komfort jazdy. Chválim ale sedadlá. Majú výborné bočné vedenie, sú komfortné a v tejto verzii boli aj v sedacej časti perforované , čo tiež prispieva ku komfortu a človek sa naň nelepí. Jediným mínusom pre mňa bolo ovládanie automatickej klimatizácie, jednoducho som si na ňu nevedel zvyknúť . Asi je to tým , že nerád čítam návody a snažím sa na veci ísť intuitívne. Odkladacích priestorov je v interiéri dosť , schránka pred spolujazdcom je dokonca chladená. Ale tiež treba povedať , že aj malá. V stredovom panely sú dve 12v zásuvky. Potešila ma lakťová opierka a veľmi rýchlo som si na ňu zvykol. Na zadných sedadlách ako som už spomínal vyššie je veľa miesta, dovolím si tvrdiť , že v tejto triede je ho asi najviac.

Palubovka

 

V tejto akciovej ponuke je na výber len jeden motor a to konkrétne 1,4i CVVT s výkonom 80kW. Takáto porcia výkonu je na 1,4 litrový motor lichotivá, je to ale podobne ako pri i10tke postavené na vysokých otáčkach. Max. výkon pri 6200 otáčkach , krútiaci moment 137Nm pri 5000 otáčkach. Priebeh krútiaceho momentu je ale pocitovo dosť plochý (čo je dobré)  konkrétne by vedel povedať ale len graf priebehov. Mal som pocit plynulého rozbehu auta a ťahu už od 1500 otáčok (samozrejme nezamienať s ťahom Turbo diesla ) , motor sa vedel vysporiadať a s takýmto podtočením. Ktovie nakoľko je to zásluha prevodovky. Tá je sprevodovaná dosť krátko a človek nemá problém jazdiť v meste na 5ke rýchlosťou tesne nad 50km/h.  Problém ale nastáva pri diaľnici , kde auto pri 120km/h točí 3800otáčok. Pre motor to samozrejme záťaž nie je , spotreba ale začne narastať. Ad spotreba , potešila ma prítomnosť palubného počítača , kde som si vedel krásne sledovať priemernú i aktuálnu spotrebu. Moja priemerná spotreba bola na úrovni 6,7litra benzínu na 100km v prevádzke 65 % mimomesto a 35 % mesto (Košice) so zapnutou klímou. Priamo v meste som vedel jazdiť za 7,4l na sto . Absolvoval som aj výlet na kúpalisko do Maďarska (220 km tam a späť) s priemerkou 6,5 litra s priateľkou na sedadle spolujazdca , chladničkou a výbavou (deky, uteráky a iné viac či menej potrebné veci). Celkovo musím povedať , že moja jazda nebola „na spotrebu" , ale taká predvídavá a rozumná. Verím, že by sa dalo ísť ešte viac, masochista ale nie som. Pre objektívnosť musím povedať , že som šiel jednotkovou Oktáviou 1,6MPi trasu Košice - Zvolen za 6,3 litra. Nutné ale pripomenúť , že auto bolo šéfove takže tomu bola prispôsobená aj jazda :-) .

rezerva

V kufri bola samozrejme plnohodnotná rezerva. Ako podotkol môj otec - starý škodovák na náradie je okolo rezervy miesta dosť.

Kufor

Kufor má po sklopení uctyhodných 1395litrov. Verím , že sa v ňom dá aj núdzovo prespať.

Motorovy priestor

Pohľad do motorového priestoru.

 

Auto som dostal na test od spoločnosti Hyundai . Za 2 týždne som najazdil zhruba 1300km , celkom som si naň zvykol a Hyundai dostal u mňa pár plusových bodov a nehodnotím ho už len ako výrobcu lacných a nie veľmi kvalitných áut. Veď v minulosti konkurovali hlavne cenou. Tá je dnes taktiež na dobrej úrovni a kvalita je neporovnateľná. V tejto akciovej ponuke začína krátka verzia na 9999eurách a končí na 12 999eurách za tento mnou konkrétne testovaný model. Za tú cenu si myslím solídne vybavené a aj vyzerajúce auto. Potvrdzuje mi to aj pohľad na cesty za posledné dva mesiace kedy rapídne stúpol výskyt tohto modelu (aspoň u nás v Košiciach).

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?